Prima vacanta in patru

Prima noastra vacanta in patru sau prima noastra aventura in patru?! Inca nu stiu exact ce a fost... Pentru cei mici cu siguranta a fost vacanta, pentru noi cei mari... o intreaga aventura. Am ales ca destinatie Lacul Balaton, “marea” Ungariei, chiar daca oscilam intre Grecia si Muntenegru... Criteriile dupa care am ales vacanta anul acesta au fost oarecum influentate de situatia actuala cu pandemia si carantina. Lacul Balaton localizat in regiunea Somogy, este unul din cele mai mari lacuri ale Europei si cel mai mare din Europa Centrala. In plus, am mai fost acum 2 ani si tare ne-a placut. Chiar daca atunci am stat la Balatonelle, acum am ales orasul-statiune Siofok. S-a pliat cel mai bine pe toate dorintele noastre. In primul rand se afla la 4 ore de noi, si cum drumurile lungi nu sunt mereu cele mai placute... Ofertele de cazare super ok, papica buna, vremea perfecta si... aveam “mare cu nisip”, asta a fost principala dorinta a Maiei. Am optat pentru un apartament intr-un complex, deoarece stiam ca astfel ne va fi mai usor cu pregatitul meselor pentru Lucas. Apartament super cozy, dotat si utilat pentru nevoile noastre. Cu acces si vedere la lac, piscina exterioara, 2-3 restaurante la iesirea din complex si situat la maxim 10 minute de toate punctele de atractie din Siofok. Apartamentul l-am rezervat pe booking si l-am achitat direct la agentie cand am ajuns. Ne-au cerut o garantie, care ulterior am recuperat-o. Asta in cazul in care sunteti interesati si de aceasta parte.😉 Am plecat spre Siofok pe ora de nani a piticilor. Toate bune si frumoase, mai putin cele 40 minute petrecute in vama, in conditiile in care aveam 5 masini in fata... Am ajuns, ne-am instalat, am facut cumparaturi... gen: mop nou, solutii de curatat...daaaa, pentru ca desi era curat eu am dezinfectat tot apartamentul, ca altfel nu se putea(da, da, sunt genul acela de mama), dupa care am plecat in recunoastere. So, incepe aventura. A fost frumos si minunat, dar in acelasi timp obositor. A trebuit sa adaptez oarecum programul de acasa la tentatiile de acolo. In fiecare dimineata ne trezeam la 8-8.30,  pregateam micul dejun “acasa”, mai ales pentru cei mici, dupa care ne pregateam sa iesim “la mare”. Pe langa aventura de la apartament cu imbracat, pus la noi jucarii si toate cele, odata ajunsi la plaja incepe "aventura numarul 2"! Schimbat, dat cu crema, umflat toate gonflabilele, intins paturi si prosoape, sezlong la soare, sezlong la umbra, plus ca era ora de nani a lui Lucas, pe care trebuia sa il plimbam 10-15 minute sa adoarma in carucior. Maia era mereu nerabdatoare sa intre in apa, asa ca Alex se ocupa de ea iar eu de somnul lui bebe. Eee, cat dormea el, era momentul meu. O limonada, putin instagram si facebook, putin soare... mai un langos, o inghetata, aproape ca ma simteam in vacanta😂. Stateam zilnic pana la ora 12.30-13, dupa care mergeam la masa si apoi la apartament, unde incepea "aventura numarul 3" a zilei. Schimbat, spalat, imbracat si nani de pranz. Dupa somnul de pranz o luam de la capat, imbracat, pregatit, iesit la “mare”. Odata ajunsi acolo, reluam “aventura numarul 2”🙈. Apoi din nou la apartament, din nou spalat, schimbat, etc... Dupa care ieseam sa vedem apusul, sa ne plimbam, sa mancam... un fel de relaxare inainte de nani.

Am vizitat Turnul de Apa, centrul, parcul de pe malul lacului, roata din Siofok, Millenium Park, Bella Stables and Animal Park, satul de vacanta si portul, in cele 6 zile cat am stat.

Initial ne-am propus ca la intoarcere sa ramanem o zi-doua la Budapesta, insa in ultima seara, un “nene” ne-a lasat fara usa masinii, tocmai in parcare. Si putea fi si mai rau decat ca a dat usa masinii peste cap…
Recunosc, mi-a stricat buna dispozitie, cheful si tot zenul, astfel ne-am decis sa ne intoarcem acasa.
Frustrarea mea a venit si din faptul ca cel care lovise masina nu stia “gram” de engleza… astfel ca am fost nevoiti sa apelam la ajutorul politiei… supriza, nici domnii politisti care au venit nu vorbeau limba engleza… Bun, am gasit o fetita de 10-12 ani care ne-a ajutat cu traducerea si am facut un accept amiabil “prin semne”. Partea buna a fost ca si-a recunoscut vina si noi urmeaza sa ne reparam masina in tara, adica sper😂.

De chestia asta ne-am lovit si in restaurante… erau meniuri bilingve, insa erau restaurante care aveau meniul doar in limba maghiara, si mi se parea crunt sa traduc fiecare preparat, iar din partea ospatarilor sa nu primim ajutor deloc…
asta asa, ca minusuri…

Una peste alta, din aceasta vacanta “cu de toate” am ramas cu multe amintiri frumoase.
Fericirea de pe chipul Maiei, statul in apa non stop… fericirea micutului explorator, care patrula din apa pe nisip si invers…
Si chiar daca a fost mai mult vacanta Maiei si a lui Lucas, am profitat si noi cei mari de orele linistite petrecute pe terasa, dupa somnul de seara a piticilor… netflix, rontaieli, racoritoare…
Am profitat de timp impreuna, de faptul ca am iesit din rutina zilnica de acasa si ne-am incarcat cu energie.

M-as intoarce si m-as”aventura” din nou de dragul si pentru fericirea lor… DAR DOAR DACA IMI PROMITE CINEVA CA NU MAI TREBUIE SA STAU IN VAMA LA INTOARCERE APROAPE 2 ORE, ASTA ASA, CA TOT M-AM PLANS MAI SUS DE CELE 40 DE MINUTE DE LA PLECARE…

Mai multe poze si video-uri, pentru cei interesati, veti gasi pe contul de instagram!

Ne vedem vacanta viitoare!